Tommy Almighty

1. Presentera dig
Tommy Sandin & går under namnet Tommy Almighty.
Jag är en struggling multiinstrumentalist/producer/singer från Huddinge som försöker kombinera  2 st barn å familj med musikskapande. Som ibland kan vara en kamp till att finna tid till allt hehe.
2. Influenser , var hämtar du din inspiration ifrån?
Min inspiration hittar jag i vardagliga händelser & samband, det kan vara ett avslag på ett sjukintyg från försäkringskassan tex som skapade låten Försäkringskassan Anthem.
En väldigt stor inspirationskälla som jag har är givetvis från mina nära å kära, som märks ganska tydligt i mitt skrivande då många låtar oftast handlar om dem.
Sen älskar jag att provocera fram en tanke, gärna i ett lite humoristiskt tolkat budskap & gärna             inlindat i en ganska " len " rytm som är relativt lättsmält, för att få folk att lyssna mera på texten.
3. Har du några höjdpunkter i din karriär?
Mina höjdpunkter i karriären är väl så att det finns ingen karriär än haha skämt å sido så har ju allting precis börjat dra igång här & allt är en enda stor balansgång mellan privatliv & det som ska bli scenlivet.
Men höjdpunkten än så länge blir väl ändå första framträdandet som jag gjorde på Haninge Massive del 1. Kändes inte så illa pinkat å få chansen till lite scentid samma kväll med artister såsom Governor Andy, Ras Cricket, Diegojah, Syster sol & Leafnutz.
Ett massivt bigup till Jesper " Jeppa " Lundgren & Bo " Bosse " Österberg som gjorde det möjligt å gav mig chansen, & för deras brinnande engagemang med Svensk Reggae på facebook.
Andra höjdpunkten får nog bli samarbetet med Ras Cricket, som nu har vuxit & kommer att drivas vidare.
Sista höjdpunkten får nog bli att så många etablerade artister från svenska reggaescenen hade lust att gästa på albumet, då jag trots allt fortfarande är en s.k nobody än så länge.
4.Vad driver dig framåt? Är det något roligt som hänt ?
Det som driver mig framåt är kärleken till musiken & viljan att hela tiden utveckla mitt sound och få så stor bredd som möjligt i mina produktioner, dels för att hitta mitt sound & för att göra bättre produktioner. Därav den ganska blandade kompotten på min platta som jag precis släppte Kärlekens Vapen.
5. Är det någon speciell låt som betyder mycket för dig som du själv skrivit?
Oj, svår fråga..... Alla låtar betyder något i sin helhet för mig. Men dem som ligger allra varmast om hjärtat är nog Min Son Eternity Riddim, Finns Inget Starkare & För Oss Finns Dom Kvar då dessa innehåller väldigt personliga texter som känns väldigt verkligt & starkt för mig. Å jag hoppas folk kan känna igen sig i dem oxå.
6. Vem är det som skriver texterna?
Alla texter skriver jag själv i mina produktioner & även musiken, om jag nu inte använder mig utav någon gästproducent dvs.
7. Hur arbetar du med musiken?
Jag jobbar i Logic pro 8 & kör Rewire med Reason 5, sedan spelar jag ju som sagt trummor,gitarr,elbas, synth själv & diverse percussion.
Tillvägagångssättet brukar allt som oftast börja med en Red Stripe på bordet, en gitarr i handen å sen "leker" jag fram ackord, ideer och slut soundet byggs sedan vidare i studion.
8.Vilken är den vanligaste frågan du får?
Den vanligaste frågan jag fått på sistone måste nog vara,,,när är plattan klar? hahaha & ifall jag producerar allting själv.
9.Hur skulle du beskriva din musik?
Jag skulle nog beskriva den som en salig blandning med många influenser & inspirationskällor & förmodligen ganska svår att placera in i ett enda fack,eftersom jag älskar att blanda stilar efter mitt eget humör & välbefinnande.
Sist men inte minst vill jag passa på att bigga upp Jesper Mr svensk reggae Lundgren för hans brinnande engagemang & enorma stöd för att få reggaescenen att bli så stor som den idag börjar bli.
& givetvis Sipero Music för den hetaste bloggen out there just nu :-)
& att inte förglömmas min familj & mina vänner som har tålamodet att låta mig få försvinna in i "reggaeland" å skriva musik då tid finnes.
En Kärlek, En höjd , En familj,
// Almighty

1. Presentera dig
Tommy Sandin & går under namnet Tommy Almighty.
Jag är en struggling multiinstrumentalist/producer/singer från Huddinge som försöker kombinera  2 st barn å familj med musikskapande. Som ibland kan vara en kamp till att finna tid till allt hehe.

2. Influenser , var hämtar du din inspiration ifrån?
Min inspiration hittar jag i vardagliga händelser & samband, det kan vara ett avslag på ett sjukintyg från försäkringskassan tex som skapade låten Försäkringskassan Anthem.
En väldigt stor inspirationskälla som jag har är givetvis från mina nära å kära, som märks ganska tydligt i mitt skrivande då många låtar oftast handlar om dem.
Sen älskar jag att provocera fram en tanke, gärna i ett lite humoristiskt tolkat budskap & gärna             inlindat i en ganska " len " rytm som är relativt lättsmält, för att få folk att lyssna mera på texten.

3. Har du några höjdpunkter i din karriär?
Mina höjdpunkter i karriären är väl så att det finns ingen karriär än haha skämt å sido så har ju allting precis börjat dra igång här & allt är en enda stor balansgång mellan privatliv & det som ska bli scenlivet.
Men höjdpunkten än så länge blir väl ändå första framträdandet som jag gjorde på Haninge Massive del 1. Kändes inte så illa pinkat å få chansen till lite scentid samma kväll med artister såsom Governor Andy, Ras Cricket, Diegojah, Syster sol & Leafnutz.
Ett massivt bigup till Jesper " Jeppa " Lundgren & Bo " Bosse " Österberg som gjorde det möjligt å gav mig chansen, & för deras brinnande engagemang med Svensk Reggae på facebook.
Andra höjdpunkten får nog bli samarbetet med Ras Cricket, som nu har vuxit & kommer att drivas vidare.
Sista höjdpunkten får nog bli att så många etablerade artister från svenska reggaescenen hade lust att gästa på albumet, då jag trots allt fortfarande är en s.k nobody än så länge.

4.Vad driver dig framåt? Är det något roligt som hänt ?
Det som driver mig framåt är kärleken till musiken & viljan att hela tiden utveckla mitt sound och få så stor bredd som möjligt i mina produktioner, dels för att hitta mitt sound & för att göra bättre produktioner. Därav den ganska blandade kompotten på min platta som jag precis släppte Kärlekens Vapen.

5. Är det någon speciell låt som betyder mycket för dig som du själv skrivit?
Oj, svår fråga..... Alla låtar betyder något i sin helhet för mig. Men dem som ligger allra varmast om hjärtat är nog Min Son Eternity Riddim, Finns Inget Starkare & För Oss Finns Dom Kvar då dessa innehåller väldigt personliga texter som känns väldigt verkligt & starkt för mig. Å jag hoppas folk kan känna igen sig i dem oxå.

6. Vem är det som skriver texterna?
Alla texter skriver jag själv i mina produktioner & även musiken, om jag nu inte använder mig utav någon gästproducent dvs.

7. Hur arbetar du med musiken?
Jag jobbar i Logic pro 8 & kör Rewire med Reason 5, sedan spelar jag ju som sagt trummor,gitarr,elbas, synth själv & diverse percussion.
Tillvägagångssättet brukar allt som oftast börja med en Red Stripe på bordet, en gitarr i handen å sen "leker" jag fram ackord, ideer och slut soundet byggs sedan vidare i studion.

8.Vilken är den vanligaste frågan du får?
Den vanligaste frågan jag fått på sistone måste nog vara,,,när är plattan klar? hahaha & ifall jag producerar allting själv.

9.Hur skulle du beskriva din musik?
Jag skulle nog beskriva den som en salig blandning med många influenser & inspirationskällor & förmodligen ganska svår att placera in i ett enda fack,eftersom jag älskar att blanda stilar efter mitt eget humör & välbefinnande.
Sist men inte minst vill jag passa på att bigga upp Jesper Mr svensk reggae Lundgren för hans brinnande engagemang & enorma stöd för att få reggaescenen att bli så stor som den idag börjar bli.
& att inte förglömmas min familj & mina vänner som har tålamodet att låta mig få försvinna in i "reggaeland" å skriva musik då tid finnes.
En Kärlek, En höjd , En familj,
// Almighty
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0