Veckans Artist

Nico - On My Own
Info om mig:
Familjefar på 34 år.
Namn: Niclas Ternedal.
Artistnamn: Nico (förut känd som Nicotine).
Driver Studiopappa som är ett musikproduktionsbolag med tillhörande blogg.
Skrivit låtar sedan 12- års ålder och har samarbetat med många, både välkända och mindre kända artister och producenter.
Om låten: Senast jag släppte låtar som soloartist var 2005 med albumet LEGEND. Efter det skrev jag låtar åt andra artister, främst med komersiell inriktning. Så när jag i början av året satte mig ner och började skriva låtar till ett eget projekt var tanken att ta det tillbaka i tiden och hitta mig själv i min musik.
Och det är precis vad jag känner för den här låten. Det är jag in i ryggraden!
Min barndomsvän Claudio från Killah Sound fastnade för låten direkt och filmade ihop en Street video på 5 timmar, och på den vägen är det…
 
Länkar:
www.studiopappa.se
www.blogg.studiopappa.se
www.killahsound.com
www.facebook.com/killahsoundstudio
 
Big Up Killahsound som gjorde denna grymma video till låten.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0