ADHD

 
Jag kommer så väl ihåg när jag ringde till Carema för att göra en utredning för ADHD.
Egentligen vet jag inte varför jag ville göra det, men jag tänkte att det är nog det som gör att jag är som jag är när det gäller kärnslor, energin, rastlösheten och mkt mer.
Jag fick en tid ganska snabbt och mamma fick följa med på utredningen för att kunna svara på en massa frågor.
Nervös som fan var jag över vad jag skulle få för frågor och vad jag skulle ge för svar.
Men jag var bara ärlig rätt igenom om PRECIS ALLT.
Läkaren som gjorde utredningen stämplade ju inte mig för mitt förfluttna, utan han fanns ju där för att hjälpa mig ta reda på om jag hade någon diagnos.
Jag behövde inte gå på så många samtal alls innan jag fick mina diagnoser ADHD och GAD.
När jag fick diagnoserna så vart jag verkligen arg och ledsen för att jag såg ingenting possitivt med det hela.
Jag trodde innan att jag bara var en person som inte var som alla andra.
Jag vart förbannad för att jag skulle vara tvungen att ta mediciner varje dag för att bli "normal".
För mig fanns det ingen person i världen som var "normal".
 
Det tog mig ett halvår ungifär innan jag kunde acceptera diagnoserna och vända på det till det possetiva.
När jag accepterade mina diagnoser så kunde jag bearbeta så mkt grejer, förstå och arbeta med det för mig egen skull.
Nu tycker jag att det är rätt skönt att jag fick diagnoserna eftersom att det har gett mig många svar på mina deppresioner, inre rastlösheten och ilskan som jag ibland hade.
Jag mår sjukt mkt bättre nu än då på så många sätt.
Idag är jag glad för att jag ringde och bokade tid för att få hjälp och svar på mina frågor.
 
 
 
 
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0