Slag i Magen

För varje sekund, minut, timme och dag som går så tänker jag på dig.
Det är så orättvist att en sån fin vän som du lider så fruktansvärt.
Vill vill få hem dig frisk och kry igen, vi saknar dig massor.
Jag önskar verkligen att jag kunde bota dig mot denna hemska sjukdom, man jag kan inte.. och det är hemskt.
Sen första gången jag träffade dig på campingen så fick jag ett bra intryck av dig som person.
Du är en trevlig, mysig, envis, omtänksam och rolig person i mina ögon och det kommer du alltid att vara.
När pappa ringde och berättade för mig vad som hade hänt dig så blev jag ledsen.
Jag frågade pappa varför just du skulle drabbas?
Pappa undrade samma sak!
På nått sätt ville jag inte tro på det som pappa sa.
Men nu inser jag sanningen när jag ringer och pratar med dig på dagarna.
Det är underbart att få ringa till dig och höra din envisa glada röst.
Jag vet själv hur mycket det betyder när en vän ringer när man mår dåligt på många olika sätt.
Det är nu du märker vilka det är som verkligen bryr sig om dig och håller dig kär.
Ännu ett samtal idag och får reda på att du fått en hjärnblödning och har bara ett fåtal dagar att leva.
Sitter och har en tjock klump i halsen och tårar i ögonen.
Du har inte gjort nått för att förtjäna denna plåga.
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0