Vila i Frid

För en timme sedan 11:00 somnade du in och fick äntligen ro i din kropp och stjäl.
Igår när jag var hos dig på sjukhuset fick jag se dig le och skratta fast din tunga smärta i kroppen.
Jag såg hur mycket du led och hoppades verkligen att det skulle gå fort för dig så du slå du slapp lida mer.
Jag gav dig en massa fina pressenter, brev och rosor igår när jag var där.
När du låg och sov började jag läsa upp brevet jag skrev till dig och du vaknade till och kollade på mig en kort stund innan du slöt ögonen och somnade om igen.
Innan vi skulle gå från sjukan vaknade du till och jag fick chansen att ta farväl av dig på det sätt som jag ville och det är jag glad för.
Det var skönt att du var medveten om att jag var där med dig.
Den sista meningen du sa till mig var: Ta hand om dig gumman och hälsa farsan.
I ett år fick jag ha en underbar person som min vän och det är jag glad för.
Hoppas du får det bra på andra sidan nu.
Glöm aldrig oss här nere som tänker på dig varje dag.
Saknaden är stor.
Vila I Frid Börje Rasmussen.
 
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0