Fin dikt om adhd

Missförståd, hånad & skör
Du går genom livet och stör.
Koncentrationsvårighetet och damp
Ger en inre ständig kamp.
Intrycken flödar i aldrig sinande ström.
Trots otaliga försök får du aldrig beröm.
 
Din attityd kan verka kaxig och tuff...
Men är din osäkerhets bedrägliga bluff.
Inuti ett vilset barn med ömhetströst.
Söker bekräftelse när oredan är som störst.
Se min kreativitet och glöd,
Istället för att banna mig i min nöd!
 
När ska andra någonsin förstå
De säger: - du kan mycket bättre än så om du bara lägger manken till och försöker sitta still.
Att just detta är mitt problem,
Ger födseln av detta poem.
 
Från gryande morgon till skymtande kväll,
Du gör ditt yttersta för att vara snäll.
Din levnadsram behöver vara stram,
Missförståd, hånad och skör,
Du går genom livet och stör...!
 
Men kom ihåg att du är du <3
 
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0