Utmaning

 
Tjänare.
Igår fick jag inte mkt gjort här hemma, låg mesta dels av söndagen på soffan och sappade mellan kanalerna.
Hade tänkt att städa och tvätta lite...men ja orkade verkligen inte.
 
Idag tog jag en sväng ner till Mona och hälsade på henne.
Innan nyår var jag där nere VARJE DAG mellan 10-14. Men efter nyår så har det bara inte blivigt av så ofta. Ganska tråkigt eftersom att det var min avkoppling innan jobbet.
När ja kom hem så tog jag tag i städningen och tvätten.
 
Eftersom att allt nu är gjort här hemma så ska jag sätta mig ner med min stickning så den blir klar nån gång.
Håller på med en rätt stor stickning. Innan gjorde jag mkt små saker, men efter nyår  kände jag att jag ville ha en utmaning så jag bestämde mig för att sticka ett långt linne i lin.
Innan jag började med linnet så trodde jag att det inte skulle vara så svårt med tanke på att det inte är några armar som man ska sticka sit etc.
Men icke sa nice... att ens försöka få det gämt var omöjligt. Alla andra garner jag stickat med har varit elastiska och lätta medans lin är stumt, så det tog ett tag innan jag lyckades få det jämt och fint.
 
Här är en bild på det jag håller på att sticka just nu.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0