What the fuck is your problem??

HejHopp =)
Har ni haft en lika bra förmiddag som jag?
Efter att jag hade vaknat till liv imorse så gick jag ner till min lilla Mona för att ta en fika, sticka och snacka en massa skit. Det är min avkoppling att få sitta nere hos henne innan jag ska jobba.
När jag kom hem fick det bli den vanliga promenaden med hundarna innan det var dags för att slänga mig ner i soffan och kolla lite på tv.
 
På bussen på väg till stationen blev jag sjukt jävla irriterad på en kille som är runt 16-17 års åldern.
Det var fullsatt på bussen, så det fanns inga platser till att sitta och det kommer på en liten kille som var runt 7-8år.
Lilla killen frågade den äldre killen snällt om han kunde få sätta sig på hans platts för att han tycker att det är jobbigt att stå och tycker att det är lite otäckt när han åker själv.
Den äldre killen kollade på den lilla killen och började skratta och vräker ur sig detta skit stöddigt: Då ska väl du fan inte åka buss utan din mamma din tönt!
Jag ser hur den här lilla killen blir rädd och säger ingenting, vilket är förståligt!
Men jag blev så jäävla förbannad att jag inte kunde hålla käften, så jag tränger mig fram till killen som sitter och säger att han ska visa lite mera respekt och låta den lilla killen få sitta!
Han var lika stöddig i mot mig vilket gjorde mig ÄNNU mera irriterad.
Eftersom att han varken kunde lyssna på den lilla killen bad han snällt och även på mig, så tog jag tag i hans arm och puttade bort han i från sätet och sa till lill killen att sätta sig ner.
När den stöddiga typen väl stog upp framför mig såg jag hur han skämdes och bad mig om ursäkt..Men jag sa rätt ut att det är inte mig han ska be um ursäkt..utan den lilla killen som du va uppkäftig och jävligt elak imot!!
Självklart bad han lill killen om ursäkt och sa även att han inte skulle göra så igen.
 
Jag fattar verkligen inte vad det är för fel på folk som inte kan låta små killar/tjejer eller äldre damer & herrar att sitta på en buss eller ett tåg när det är fullsatt?!
Sen att dessutom va sjukt jävla uppkäftig när nån ber snällt att få sitta är bara idiotiskt.
Oavsätt hur kaxig och jävlig jag själv var i den åldern så hade jag alltid vätt nog att flytta på mig så att dom äldre eller små barnen kunde få sitta.
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0